mei 16

Geschoren schapen – dag 99

door in Australië

Het goede voornemen om mensen met de Chinese nationaliteit niet meer zoveel belachelijk te maken, moet ik bij dezen overboord gooien. Toen wij vrijdag de trap richting het dal van de Blue Mountains afliepen, werden we voorbij gestormd door een drietal turbo-Chinezen; on their way to the Scenic Railway. Dit is een oude spoorweg, die veel gebruikt werd door mijnwerkers, ergens in de 19e eeuw. Nee, inderdaad niet boeiend, maar blijkbaar staat deze hotspot wel in de Chinese ‘Australia in one week’ reisplanning. We hoorden dat Chinese werklui niet meer dan een weekje vakantie konden krijgen, maar ondanks dat, toch naar Australië gaan. Vervolgens willen ze ook nog eens alle hotspots in het land bezoeken, dus vliegen ze dagelijks het halve land door, om alles te kunnen zien. Nou ja, daadwerkelijk zien ze de plekken thuis pas, wanneer de fotocompilatie van de mooiste 2.500 foto’s wordt afgespeeld.

Onze hotspot van de dag was het Ruined Castle, een groep grote stenen, midden in de Blue Mountains. Vanaf hier hadden we een 360 graden view over de gehele vallei; behoorlijk gaaf. Op de terugweg namen we kennis van de laatste Australische trend op het gebied van hardloopschoenen; één of andere Aussie liep op rubberen sloffen met voor elke teen een apart gat. Ik hoop voor hardlopend Nederland dat deze trend tussen de kangaroes blijft hangen, want modieus kunnen we deze teenlappen in ieder geval niet noemen.

Zaterdagochtend was het tijd om onze lichamen, per trein, terug naar Sydney te laten vervoeren. Bij het betreden van de trein, zagen we helaas geen vrije vierpersoons plekken, maar gelukkig hebben ze daar een sicke trick voor: de hightech treinbanken zijn hier namelijk om te draaien! Nee, dat kan niet in het blauwe monster op de valleilijn! Een paar uur later kwamen we aan bij ons hostel in Kings Cross, het peperdure uitgaansgebied van Sydney. Het hostel beloofde gratis entree en drankjes op de website, maar blijkbaar geldt dit niet op zaterdag, dus hebben we de avond gevuld met drankspelletjes en een bezoek aan de McDonald’s.

Zondag werd benoemd tot uitbrakdag, want de goon had zijn werk weer geweldig gedaan. Wat een katers brengt dat spul met zich mee; heeeul niet best. Bondi Beach, het strand van Sydney, leek ons wel een goede plek om bij te komen. Helaas bleek 20 graden en windkracht 6 niet echt een goede combinatie voor een middagje strand, maar op karakter zijn we blijven liggen. Onderkoeld maar voldaan stonden we even later de aardappels en een schnitzel te bakken. De sla met honing-mosterdsaus maakte het ‘feels like home’ gerecht compleet.

Aangezien Rob inmiddels ook alweer wat haar op zijn voorhoofd voelde kriebelen en mijn haar al weken lang half voor mijn ogen hing, was een bezoekje aan de kapper misschien niet zo’n gek idee. De zoektocht naar een goedkope kapper bleek gemakkelijker dan gedacht. Via de receptie van het hostel kwamen we erachter dat twee blokken verderop een ’12 dollar’ kapper zit. Rob en ik kregen verschillende kappers toegewezen, maar op vier punten zaten de knipheren op één lijn: erg snel met het haargereedschap, “not too short” niet begrijpen, bijna met pensioen en een bredere buik dan de kappersstoel. Toen meneer in plaats van de schaar de tondeuse tevoorschijn toverde, was het laatste beetje vertrouwen in een goede afloop verdwenen. Als twee geschoren schapen liepen we de kapperszaak uit; scheelt weer wat werk ‘s ochtends!

In de middag heeft Rob een poging gewaagd om een goede vervanger te vinden voor zijn, inmiddels niet meer zo grappige, Tweety handdoek. Geen succes. Mijn doel was om vervanging te zoeken voor alles wat kwijt is geraakt de afgelopen maanden, waaronder een vest. Helaas hangen zelfs de S’jes hier op je bovenbenen; ook geen succes. Toch best apart om niet te slagen in een winkelcentrum, waar we een keer of veertien verdwaald zijn geweest. Nadat we gisteren een nieuwe, niet succesvolle winkelpoging hebben gedaan, is het vandaag tijd voor onze doorreis naar Port Macquarie. East Coast, here we come!

4 reacties op “Geschoren schapen – dag 99”

1. Van Marcel:

Ben wel benieuwd naar een foto met die kale koppen erop! Lekkere ontbijtkoek op de kop getikt nog?

Herkenbare dingen weer ja:
    Wel goede vinding van die skippies: de rugleuning wordt dan gewoon zitgedeelte toch? En slim fit zal je daar inderdaad niet vinden nee…

Travelze weer!

Mzzls

Geplaatst op 16. mei, 2012 om 11:27 #
    • Van Rob:

Die kale koppen valt wel mee, alleen Arjan’s kapsel was aardig getransformeerd! ;)

Over welke ontbijtkoeken heb jij het? Ik heb geen bijzondere gezien! ;)

Je tip om naar de openluchtbios te gaan viel helaas in duigen, aangezien het daar herfst is. Ik ben toen maar naar The Avengers 3D gegaan! ;)

Geplaatst op 27. mei, 2012 om 01:31 #
  2. Van Pappa:

Wederom mooie pica’s mannen!

Geplaatst op 20. mei, 2012 om 09:19 #
    • Van Rob:

Wederom bedankt, Henri! En ik moet je teleurstellen, de privé-kiekjes waar je steeds om vraagt, zijn alleen beschikbaar voor vrouwen!