feb 21

Blijven leren – dag 14

door in Thailand

Na een wandeling van een kwartier kwamen we zondagavond aan bij de barstreet van Phuket. Een straat vol met enorme clubs, rock pubs en vooral veel irritante proppers. We kregen verschillende aanbiedingen voor free shots, ping pong shows (nee, dat zijn geen tafeltenniswedstrijden) en Thaise massages, maar we besloten Club Tiger in te gaan. Een verkeerde keuze, want wat hier gebeurde, hadden we nog nooit meegemaakt. De club stond vol met Thaise hoertjes, met of zonder mannelijk geslachtsdeel. Ze probeerden ons aan de bar te krijgen, waar we plaats konden nemen naast allerlei oude vieze snoeperts. Twee minuten en tien pogingen van Thaise gewillige vrouwtjes verder, zijn we de club uitgevlucht, op de hoop iets beters te vinden. Helaas bleek het er in de andere clubs net zo aan toe te gaan, dus hadden we nog maar één keuze: een pub met live rockmuziek bezoeken. Normaliter zou ik daar nooit naar binnen gaan, al kreeg ik geld toe, maar tijdens een reis als deze moet je toch ergens voor open staan. Geen Thaise hoertjes, wel een Thais bandje, dat niet onverdienstelijk stond te spelen. Maar goed, na een polonaise op een nummer van Shakira en een paar ronduit hilarische dancemoves van een langharige Ier, was de grootste lol er ook wel weer van af. Op de terugweg kwamen we langs een taxistandplaats, waar een aantal chauffeurs, onder het genot van een potje pils, zaten te wachten op een rit. Het aantal lege flesjes op de tafel deed vermoeden dat ze de rest van de avond ook geen Fristi hadden gedronken. Hiermee is het roekeloze rijgedrag van deze lui ook direct verklaard. Iets voor tweeën thuis, de wekker op 6 uur, goedenacht.

De maandagochtend voelde net als in Nederland: er zijn momenten in de week, waarop ik meer zin heb om op te staan. Toch hebben we snel onze tassen gepakt en zijn we begonnen aan onze volgende reis, deze keer van Phuket naar Koh Phi Phi. Rond 11 uur kwamen we aan op dit kleine eiland met veel kleine straatjes en leuke beachbars. Ondanks dat we geen idee hadden waar ons hostel was gevestigd, liepen we er, tijdens onze vlucht voor een denkbeeldige tsunami (zie foto), zo tegenaan. We besloten er een rustig dagje strand van te maken. Na een chickenburger, dertien frietjes en twee bananen was het tijd om de mand in te duiken.

Ondanks dat we vandaag geen verplichtingen hadden, ging de wekker om 8 uur. We hadden ons namelijk voorgenomen om per kajak de verschillende stranden van Koh Phi Phi te ontdekken. Gezien het grote aantal kajakverhuurders (big business), konden we hen mooi tegen elkaar uitspelen; weer wat geld bespaard. Tijdens de zes uur durende tocht hebben we twee stranden gezien, een rots beklommen, met krabben geworsteld en gesnorkeld. Vooral het snorkelen was geweldig: schollen van duizenden vissen zwommen in een grote cirkel om ons heen, wat waarschijnlijk te maken had met de afgrijselijke geur van ons lichaam. Ook hebben we vandaag twee dingen geleerd, namelijk het praktisch nut van een mes en van waterbestendige zonnebrandcrème. Heel leuk, bruin brood en jam, maar zonder mes kwamen we niet ver. Het pootje van een zonnebril bleek een goede vervanging. Daarnaast hielp normale zonnebrand blijkbaar niet zo goed meer, nadat we in het water waren geweest. De komende dagen gaan we dan ook als tomaten door het leven.

Bij terugkomst zagen we uit het niets onze Canadese vrienden (van Koh Phangan) op het strand zitten. We zouden hen in Krabi weer meeten, maar blijkbaar waren hun reisplannen iets veranderd. De besparingen van vanochtend geven ons de ruimte om nu lekker een pizza te gaan nuttigen, iets waar we al sinds het begin van de reis naar uitzien. Vanavond alweer onze laatste nacht op dit eiland: daar moeten we dan maar een bucket op drinken.

12 reacties op “Blijven leren – dag 14”

1. Van Wout-Jan:

Wederom een leuk verhaal en mooie foto’s.
    Nice om te zien hoe het jullie vergaat!
    x

Geplaatst op 21. feb, 2012 om 15:30 #
    • Van Rob:

Bedankt man, leuk om te horen! :)

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 10:35 #
  2. Van Gerwin:

Ziet er goed uit mannen! Snorkelen is gaaf he? maar waar zijn de foto’s van de schollen vissen dan?

Veel plezier en geniet er van.

xx

Geplaatst op 21. feb, 2012 om 16:27 #
    • Van Arjan:

Gup! Jaa snorkelen is echt vet.. Had graag een filmpje gemaakt van die schol vissen, maar we hebben geen onderwatercamera.

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 16:11 #
  3. Van Mariëlle:

Wauw, wat zijn jullie op een mooie plaats beland zeg! Ben jaloers als ik de foto’s zo zie!
    En dat verhaal van die clubs.. Klinkt een beetje als The Hangover deel 2! Bah haha!
    Nog goed naar jullie zin? Heel veel plezier nog en goed smeren he!

x

Geplaatst op 21. feb, 2012 om 18:00 #
    • Van Arjan:

Dit is ook echt het mooiste eiland dat ik ooit heb gezien, alhoewel Texel dicht in de buurt komt ;D Misschien wel leuk voor jullie, volgend jaar ofzo! Jaa Phuket is echt ziek.. We vermaken ons zeker; hoe kan het ook anders haha.

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 16:16 #
  4. Van Remco:

Haha, nog niet gescoord dus bij die chicks with dicks ;) Wel mooie plaatjes weer mannen en leuk dat jullie op mijn verjaardag het daar ook een beetje vieren met pizza!

Weer veel avonturen toegewenst en tot jullie volgende blog!

Geplaatst op 21. feb, 2012 om 22:28 #
    • Van Arjan:

Nee de interesse kwam nogal van één kant haha. Wooow die pizza was lekker! Heb zelden zo genoten van eten haha.

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 16:18 #
  5. Van netta:

hé boys,

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Wat maak je ons jaloers met die geweldigge mooie foto’s.
    geniet er maar goed van,en ik hou je vader en moeder wel in de gaten nu je er niet bent.
    groetjes van je overburen.

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 08:43 #
    • Van Arjan:

Leuk om te horen; daar doen we het voor! Toch een behoorlijke verantwoordelijkheid om ze in de gaten te houden, maar ik laat het graag een half jaartje aan jullie over ;)

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 16:22 #
  6. Van Age:

Hey gasten!

Ik heb jullie nog zo gewaarschuwd voor die chicks with dicks hè! haha.
    Maar ziet er goed uit daar, geniet ervan.

Geplaatst op 22. feb, 2012 om 18:28 #
    • Van Rob:

Haha, we hebben ze met goed voetenwerk kunnen ontwijken. Het was dus eigenlijk gewoon een trainingsessie voor ons. Een aanrader voor elke sportman dus ;)

We genieten er zeker van, bedankt man!