jun 10

A beer would be great – dag 124

door in Australië

In tegenstelling tot Melbourne en Sydney, wilden we de op twee na grootste stad van Australië, Brisbane, in één dagje rondspitten. Uiteraard hadden we zelf geen idee wat de hoogtepunten van deze stad zijn, maar Mac, niet te verwarren met het gelijknamige favoriete restaurant van onze gemiddelde bloglezer, wilde ons wel even rondleiden. Een paar bruggen, een markt en een botanische tuin later, stonden we op de rooftop van ons oranje hostel wat foto’s van de skyline te nemen. Tijdens de wandeling had een Duitse hostelgenoot al laten doorschemeren dat hij een koksopleiding heeft gedaan en op dat moment komt de gouwe ouwe Argelès openingszin weer goed van pas: “would you like to cook for us?”. Fijn, het diner ook weer geregeld.

Vlak voor de chili con carne à la gezette Duitse keukenprins, gingen we nog even langs één van de vele reisbureaus om de prijzen van de trips wat beter te vergelijken. Aangezien de deal deze keer wel erg goed was, besloten we de onderhandelingen in te zetten. De reisbureaudames zaten inmiddels al aan de wijn en na wat geouwehoer vroeg één van hen of een wijntje ons misschien over de streep zou trekken. “A beer would be great”, leek mij wel een gepast antwoord en even later hebben we de goede deal onder het genot van een biertje gesloten. Twee rakkers verder bedachten we ons opeens dat onze bruine bonenbakker het eten vast al lang op tafel had staan, dus besloten we op te staan. “Take a few beers for your way back or take the whole fridge if you want”, werd ons achteraan geroepen. Dat tweede gedeelte was vast een grapje, maar soms moet je grapjes niet willen begrijpen; met een daypack vol bier liepen we het reisbureau uit. De bruine bonen waren even later ook nog warm, dus de dag kon niet meer stuk.

Een ferme sprint redde ons maandagochtend van het missen van de vroege bus richting Noosa. Een actief begin van de werkweek. Vier uur later kwamen we aan bij ons nieuwe roze hostel, liggend aan Sunshine Beach. Na een paar uurtjes strand, waarin we Mac de helft van de tijd kwijt waren, was het tijd voor een gezamenlijke prestatie in de keuken. Na het eten was Mac wederom even zoek; tien minuutjes later kwam hij weer aanzetten en wel mét een chocolade-aardbeientaart in zijn hand. Gewoon, omdat het kan.

De volgende ochtend hebben we tijdelijk afscheid genomen van Mac en Courtney, die hun Fraser Island trip niet meer konden verplaatsen en om die reden Noosa moesten verlaten. Het weer was geweldig, de windrichting goed: surftijd! Het grote voordeel van dit hostel is dat er kosteloos surfboards geleend kunnen worden; voor ons een goede kans om onszelf te ontplooien tot surfdudes. De meeste beginners hebben een lang softboard, maar het hostel heeft deze helaas niet in het assortiment. Ach, dan maar een beetje stuntelen en zout happen, terwijl je probeert op een kleiner hardboard te staan. Ondanks het mindere weer, werd ook de woensdag besteed aan surfen. Qua skills konden we ons nog geen surfdudes noemen, maar de nieuwe wetsuits deden vermoeden dat wij de gemiddelde tsunamigolf zonder problemen zouden pakken.

Helaas eindigde de surfpret op donderdag, als gevolg van de veranderde windrichting en de hoosbuien. Ook vrijdag en gisteren waren slechte dagen, die voornamelijk werden opgevuld met poker, wiskunde, koken, ouwehoeren én het EK! Na het zien van de openingsceremonie en de eerste helft van Polen – Griekenland via Facetime, hebben we afgelopen nacht zowel Nederland (2:00) als Duitsland (4:45) volledig gezien. Niet dat we daar heel vrolijk van werden, maar toch!

Nog twee dagen Noosa en dan is het woensdag zover: op naar Rainbow Beach voor de Fraser Island Tour!

5 reacties op “A beer would be great – dag 124”

1. Van Annemiek:

tja, hier komt de jaloezie weer opzetten: Fraser Island, samen met Whitsundays HET hoogtepunt van mijn tijd in Australië!
    Heel veel plezier!

Geplaatst op 10. jun, 2012 om 18:56 #
    • Van Rob:

Dankjewel! Dat kan ik alleen maar beamen! :)

Geplaatst op 27. jun, 2012 om 23:49 #
  2. Van Remco:

Haha wat vet dat jullie het EK toch nog hebben gezien! Ik maakte me al een beetje zorgen dat dat niet lukken zou.

En nu Fraser Island, oppassen voor de kuilen als je met een vaartje van 60 over het strand jaagt en nooit in je eentje ‘s nachts de tent uit. Dingo’s liggen op de loer! Voor de rest is het fantastisch daar! Enjoy :)

Remco

Geplaatst op 10. jun, 2012 om 21:59 #
    • Van Arjan:

De laatste twee wedstrijden hebben we op een levensgrote tv gekeken, midden in de huiskamer van een Aussie haha!

We hebben alles overleefd. Wel lachen als de 4wd even geen grip heeft :) De beste strijdwijze tegenover dingo’s blijkt de aanval; een aantal zijn er dan ook gesneuveld. Noooo, gewoon niet wegrennen, dan komt het allemaal goed.

Geplaatst op 18. jun, 2012 om 01:24 #
  3. Van Lida:

Hello boy’s,

De gêne al lang gepasseerd zie ik wel… een daypack beer meepakken!!

Nog een vraagje: lijkt de rainbow beach op het hotel op de foto:)?